Dieta Dukana zasady

Najistotniejsze zasady diety Dukana

  • Przestrzeganie listy produktów, właściwej dla tej kuracji
  • Rygorystyczne trzymanie się poszczególnych faz diety
  • Nie ćwiczymy intensywnie. Akceptowaną formą aktywności może być długi spacer, lub chodzenie po schodach
  • Nie kupujemy gotowych dań – posiłki muszą być przygotowywane samodzielnie, by uniknąć zawartych w gotowych potrawach konserwantów, sztucznych barwników i ekstraktów.

Harmonogram diety

Faza I

Celem pierwszej fazy jest szybkie schudnięcie – w ciągu dwóch do dziesięciu dni. Taka drastyczna zmiana ma pobudzić metabolizm do działania.

  • W tej fazie nie można spożywać niczego oprócz chudego białka.
  • Białko to możemy spożywać w nieograniczonych ilościach, a składają się na nie takie potrawy jak ryby, kurczak, wołowina, jaja, soja i chudy biały ser.
  • Należy również spożywać co najmniej półtorej łyżki otrąb owsianych. Otręby spożywamy ponieważ są niezwykle bogate w błonnik, co tłumi głód.
  • Należy również pić dużo wody, około 1,5 litra dziennie.

Faza II

Druga faza określana jest jako naprzemienna. W tej fazie spadek może być znacznie mniejszy. Nie należy się tym przejmować, ponieważ nasz organizm na tym etapie przystosowuje się do nowego sposobu żywienia.

  • Do menu włączamy świeże warzywa.
  • Długość fazy zależy od wielu czynników, m.in. od ilość kilogramów których chcemy się pozbyć, czy wieku.
  • Dietę tę nazywamy naprzemienną ponieważ występują tu na przemian kuracje w których spożywamy proteiny i warzywa, oraz same proteiny. Robimy to na zmianę aż do osiągnięcia zamierzonej wagi.
  • Istnieją jednak warzywa, których spożywać nie możemy

Tabela dozwolonych i zabronionych warzyw w fazie II

Warzywa dozwolone w fazie II  Warzywa zakazane w fazie II
Pomidory
Papryka
Pieczarki
Biała
Kapusta
Brokuły
Cebula
Brukselka
Cykoria
Cukinia
Dynia
Czerwona kapusta
Fasolka szparagowa
Kalarepa
Kalafior
Ogórek
Koper włoski
Por
Szparagi
Szpinak
Sałata roszponka
Sałata karbowana
Sałata zielona
Rzepa
Rzodkiewka
Seler
Soja
Awokado
Bób
Biała fasola
Ciecierzyca
Groch Zielony groszek
Kukurydza
Ryż
Soczewica
Ziemniaki

Faza III – faza utrwalania

Celem fazy trzeciej jest zapobieganie efektowi jo-jo.  Fazę tą dzielimy na trzy części w zależności o utraty wagi:

  • Przy 10 kilogramach, utrwalamy sto dni, co daje trzydzieści cztery dni na każdy etap fazy.
  • Przy 30 kilogramach, utrwalamy trzysta dni, a zatem na każdy etap fazy przypada nam po 100 dni.

Dieta Dukana zasady – podziały fazy III

1 część fazy III
Możemy jeść warzywa i proteiny obowiązujące w fazie II przez sześć dni w tygodniu.  Ponadto dwie, trzy kromki chleba pełnoziarnistego dziennie, dwa owoce dziennie, 1 porcję produktów skrobiowych na tydzień
2 część fazy III

Do zaleceń z 1 części fazy  dodajemy:

żółty ser (możemy jeść 40 g sera żółtego  o zaw. 40 % tłuszczu raz na dwa dni, lub codziennie 40 g sera o zaw. tłuszczu 20 %

– jeszcze 1 porcja produktów skrobiowych ( a zatem w tej części 2 porcje na tydzień)

3 część fazy III

– jemy proteiny i warzywa z części 1 przez 6 dni w tygodniu

porcja sera o maksymalnej zawartości tł. 40 % (40 g)

– dwie, trzy kromeczki chleba ziarnistego dziennie

– dwa owoce dziennie (1 rano i 1 wieczorem)

– 2 porcje produktów skrobiowych na tydzień

 

Faza IV –  stabilizacja

  • Jeden dzień w tygodniu jemy białka, tak jak miało to miejsce w fazie 1
  • Zjadamy trzy łyżki otrąb owsianych dziennie
  • Codziennie chodzimy na półgodzinne spacery
  • W miarę możliwości zawsze zamiast windy staramy się korzystać ze schodów.
  • Aby dieta okazała się sukcesem przyzwyczajenia żywieniowe powinno się zachować na całe życie.
Dieta Dukana zasady
4.3 (86.67%) 3 votes

Dodaj komentarz

*